Kontrasztok éjszakája

Már egészen kislány korom óta hatalmas várakozással a szívembe gondoltam a szalagavató ünnepségemre. Olyan 3-4 éves lehettem, amikor a nővéremnek volt a szalagavatója és annak ellenére, hogy ilyen kicsi voltam, bizonyos emlékfoszlányok megmaradtak. Annyira gyönyörű volt, s emlékszem, ahogy a sok-sok fehérség közül ki se láttam, amikor táncoltam a nővérkémmel. S most jó pár évvel később, mikor én vagyok 18 éves, szintén együtt táncoltunk a táncparketten...Nem is próbálom letagadni, hogy milyen sokszor meghatódtam aznap, s a boldogság úgy tele töltötte minden porcikám, hogy azóta is érzem ízig-vérig. A fény, a fehérség, a csillogás, mosolyok, susogó fehér ruhák, némi idegeskedés... hisz persze, hogy aznap zárták le a Dózsa György utat, és esett az eső, péntek délután volt, ráadásul még a 3-as metró felújítás is...

 


Egy nő élete során 4-szer ölt nagy fehér ruhát: keresztelés, elsőáldozás, szalagavató, esküvő. Számomra hatalmas élmény, s nagy jelentőségű volt a december 15.-ei nap, mivel ekkor öltöttem fel a harmadik alakalommal az én nagy fehér ruhámat...S a szalagtűzés az iskolámban úgy zajlik, hogy nincs egyenruha, így én nagy fekete ruhát is öltöttem... hogy igazán kontrasztos legyen.









E képek már otthon készültek a szalagavatót követő napon. Azt hiszem nálam jobban senki sem élvezte ezeket a "hercegnős" napokat. S azért találó ez az elnevezés, szerény véleményem szerint, mivel ez a ruha, s a báli etikett, a tánc igazán ráébresztett a  'női báj' mivoltára.
Mi is a báj? A báj, ami a nőt igazán nővé varázsolja... a báj, ami erősnek s mégis törékenynek mutat, a báj az eleven könnyedség, a kifinomult, lassú s mégis eleven mozgás..a báj, ami ruhák nélkül is felerősíti a bennünk lakó eleganciát...a báj, ami  igazán hercegnővé emel minket, lányokat.



E képen a fejemnél egy kis fehér gömb jelenik meg, ami lehet, hogy egy kis fény játék ( fotós hiba, a vaku villanása ) , de van, aki azt mondja, hogy az ilyesmik a képeken angyalok jelenléte...azt hiszem én inkább most ebben szeretnék hinni...





in brevi...
Bokodil

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések